Et væld af workshops og talks på FabLearnDK 2020

Vi har super travlt med at få de beskrevet alle workshops og talks i programmet for FabLearnDK 2020. Listen er lang og indholdet bredt. Vi ser frem til en dag med masser af inspiration til lærere, pædagoger, ledere, konsulenter, bibliotekarer, formidlere og andre, som er optaget af, hvordan vi kan arbejde med Digital Myndiggørelse & Livsduelighed i folkeskoler, dagtilbud, folkeoplysning og uddannelser. 
Program, tilmelding og information finder du på https://fablearndk2020.blogspot.com/

Foreløbige workshops
Maskinbroderede badge
Messing og LED badges
Shitty robots
Nattergalen som makerspace - storyline som pædagogiske greb til Digital Dannelse i dagtilbud
Scratch som formidlingsværktøj i natur-teknologi
mBots og vira - blokkodning, informationssøgning og biologi møder hinanden
DigiLab blokprogrammering til robot hockey
Modelleting med Micro:Bits i naturfag
Eventyr i CodingLab i 2. klasse
Fælles faglige fokusområder i naturfag med Arduino
Kodning - helt ude i skoven
Skabagtig dansk
De yngste i skolen koder robotter
Analyse og redesign af sociale medier
Problemløsning og designtænkning i ToolCamps
Kreativitet med VR/AR
Skab orden i klassen
Prototypeudvikling med MicroBit
Bauhaus Jr. (in English)
Low floors, high ceilings, and wide walls (in English)
Hoverboards and Micro:Bits (in English)
The MicroBit Orchestra (in English)
Digital myndiggørelse


Foreløbige talks
Dannelse i en digital samtid
Hvordan kan elever afmaske teknologi?
Hvor farligt er det i FabLabs? - om maskiner og sikkerhed
Digital dannelse og teknologiforståelse i SFO og Klub - i et ledelsesperspektiv
Et inkluderende perspektiv på teknologiforståelse
Designtænkning, verdensmål og Unesco
Erfaringer med teknologiforståelse - fra teori til praksis - på Strib Skole
Tech i håndværk og design
Opbygning af FabLabs på skoler
Creators - eleveksperter
FabLab-twist dine valgfag og lade dine elever SKABE SIG
Digital myndiggørelse i et biblioteksperspektiv
FabLab på specialskoler - do’s and don’ts
Teknologiforståelse på mellemtrinnet - i forhold til digital myndiggørelse
FabLab@SCHOOLdk’s to-årige pioneruddannelse - hvorfor og hvordan
Erfaringer fra forsøget med teknologiforståelsesfaget - en status
Lærer under designprocesser - indblik i en antologi
Creativity, Design and Music (in English)
Making and learning (in English)