- Hent link
- Andre apps
Fra vision til praksis - designtænkning ud i klasselokalet
| |
Indhold
|
Hvordan splejser man designtænkning, fablab og teknologiforståelse ind i skolens DNA, så elever og flere bruger tankegang og metoder i undervisningen
Talkshoppen her præsenterer og diskuterer principper og strategier for at gøre designtænkning til en naturlig del af skolens undervisning. Gennem konkrete eksempler fra dagligdagen diskuteres erfaringer, succeser og faldgruber.
Trekløverskolen har arbejdet med fablab og designtænkning i flere år og deltager pt i undervisningsministeriets forsøgsfag Teknologiforståelse som fag.
|
Målgruppe
|
Undervisere, ledere, konsulenter med interesse i skoleudvikling og implementering af designtænkning og fablab i undervisningen
|
Deltager
|
30 personer
|
WORKSHOPHOLDER
| ||
Navn
|
Karen Duelund
| |
Stilling
|
Pædagogisk leder
| |
Arbejdsplads
|
Trekløverskolen
| |
Beskrivelse
|
Som pædagogisk leder er en af kerneopgaverne at sikre en udvikling i skolens pædagogik og tilgang til denne.
Med udgangspunkt i skolens vision er det min opgave at skabe muligheden for at projekter, nye ideer og kreativitet kan blive levende i vores pædagogiske praksis.
|
Navn
|
Rasmus Baunsø Kring
| |
Stilling
|
Underviser
| |
Arbejdsplads
|
Trekløverskolen
| |
Beskrivelse
|
Jeg underviser i naturfag i udskolingen, er uddannet Fablab pioner i Silkeborg, er ressourceperson og underviser i teknologiforståelse, samt hjælper lærere på alle årgange med at lave og udføre undervisning i fablab-forløb på Trekløverskolen.
|
Navn
|
Christian Rodbjerg Jensen
| |
Stilling
|
Underviser
| |
Arbejdsplads
|
Trekløverskolen
| |
Beskrivelse
|
Underviser i dansk, naturfag og idræt i udskolingen.
Uddannet fablab-pioner ved Fablab Silkebo
Ressourceperson og underviser i forsøgsfaget Teknologiforståelse
Ressourceperson på skolen fokus på designtænkning og teknologiforståelse.
|
- Hent link
- Andre apps