T8 - Fra vision til praksis



Fra vision til praksis - designtænkning ud i klasselokalet
Indhold
Hvordan splejser man designtænkning, fablab og teknologiforståelse ind i skolens DNA, så elever og flere bruger tankegang og metoder i undervisningen Talkshoppen her præsenterer og diskuterer principper og strategier for at gøre designtænkning til en naturlig del af skolens undervisning. Gennem konkrete eksempler fra dagligdagen diskuteres erfaringer, succeser og faldgruber. Trekløverskolen har arbejdet med fablab og designtænkning i flere år og deltager pt i undervisningsministeriets forsøgsfag Teknologiforståelse som fag. 
Målgruppe
Undervisere, ledere, konsulenter med interesse i skoleudvikling og implementering af designtænkning og fablab i undervisningen 
Deltager
30 personer


WORKSHOPHOLDER
Navn
Karen Duelund

Stilling
Pædagogisk leder
Arbejdsplads
Trekløverskolen
Beskrivelse
Som pædagogisk leder er en af kerneopgaverne at sikre en udvikling i skolens pædagogik og tilgang til denne.
Med udgangspunkt i skolens vision er det min opgave at skabe muligheden for at projekter, nye ideer og kreativitet kan blive levende i vores pædagogiske praksis.


Navn
Rasmus Baunsø Kring
Stilling
Underviser
Arbejdsplads
Trekløverskolen
Beskrivelse
Jeg underviser i naturfag i udskolingen, er uddannet Fablab pioner i Silkeborg, er ressourceperson og underviser i teknologiforståelse, samt hjælper lærere på alle årgange med at lave og udføre undervisning i fablab-forløb på Trekløverskolen.

Navn
Christian Rodbjerg Jensen

Stilling
Underviser
Arbejdsplads
Trekløverskolen
Beskrivelse
Underviser i dansk, naturfag og idræt i udskolingen. Uddannet fablab-pioner ved Fablab Silkebo Ressourceperson og underviser i forsøgsfaget Teknologiforståelse Ressourceperson på skolen fokus på designtænkning og teknologiforståelse.