- Hent link
- Andre apps
Hvad gør vi med teknologiforståelse?
| |
Indhold
|
Buskelundskolen er med i forsøget omkring teknologiforståelse ind i fagene på mellemtrinnet. Vi har siden forsøgets start afprøvet undervisningsforløb i dansk, matematik og naturteknologi.
Vi vil fortælle om opbygning af forløbene, hvordan vi omsætter fagudviklernes forløb til praksis, hvilke muligheder og udfordringer de nye kompetenceområder giver i undervisningen, og hvad eleverne siger til dette.
På skolen har vi arbejdet med teknologi som fag på mellemtrinnet de sidste par år og disse erfaringer, sammenholdt med teknologiforståelse i fag, vil vi dele med jer.
|
Målgruppe
|
Undervisere på mellemtrinnet og andre interesserede
|
Deltager
|
30 personer
|
Teknologi og materiale
|
Computer
|
Referencer
|
www.tekforsøget.dk
|
WORKSHOPHOLDER
| ||
Navn
|
Hanne Borup Fredberg
| |
Stilling
|
Lærer
| |
Arbejdsplads
|
Buskelundskolen, Silkeborg
| |
Beskrivelse
|
Ressourceperson i teknologiforståelse og arbejder med teknologiforståelse i fag. Er it-vejleder og underviser i dansk, idræt og natur/teknologi på mellemtrinnet.
|
Navn
|
Michael Bjerregaard
| |
Stilling
|
Lærer
| |
Arbejdsplads
|
Buskelundskolen, Silkeborg
| |
Beskrivelse
|
Er uddannet FabLabpioner i SIlkeborg, arbejder med teknologiforståelse i fag og underviser i idræt, matematik og naturteknologi.
|
- Hent link
- Andre apps