- Hent link
- Andre apps
Den nye faglighed med teknologiforståelse
| |
Indhold
|
Teknologiforståelse afprøves som ny faglighed på 46 forsøgsskoler. Men hvad betyder det egentlig, at eleverne skal ”digitalt myndiggøres”, og hvad skal eleverne lære i teknologiforståelse? Og hvad stiller det ikke mindst af krav til læreruddannelsen? Oplægget præsenterer de overordnede rammer for forsøget, og der gives konkrete eksempler på de didaktiske prototyper (jf. undervisningsforløb), som udvikles og afprøves i forsøget.
|
Målgruppe
|
Målgruppen er primært lærere og skoleledere med interesse for teknologiforståelse i egen praksis.
|
Deltager
|
30 personer
|
Referencer
|
WORKSHOPHOLDER
| ||
Navn
|
Thomas Bodin
| |
Stilling
|
Chefkonsulent / Programleder
| |
Arbejdsplads
|
Københavns Professionshøjskole
| |
Beskrivelse
|
Som chefkonsulent på Københavns Professionshøjskole har jeg ansvar for programledelsen af det nationale forsøg med teknologiforståelse i folkeskolens obligatoriske undervisning, der med en ny faglighed skal ruste elever til at deltage som aktive, kritiske og demokratiske borgere i et digitaliseret samfund, hvor teknologi spiller en stadigt større rolle.
|
- Hent link
- Andre apps