T9 - Den nye faglighed med teknologiforståelse


Den nye faglighed med teknologiforståelse
Indhold
Teknologiforståelse afprøves som ny faglighed på 46 forsøgsskoler. Men hvad betyder det egentlig, at eleverne skal ”digitalt myndiggøres”, og hvad skal eleverne lære i teknologiforståelse? Og hvad stiller det ikke mindst af krav til læreruddannelsen? Oplægget præsenterer de overordnede rammer for forsøget, og der gives konkrete eksempler på de didaktiske prototyper (jf. undervisningsforløb), som udvikles og afprøves i forsøget.
Målgruppe
Målgruppen er primært lærere og skoleledere med interesse for teknologiforståelse i egen praksis.
Deltager
30 personer
Referencer

WORKSHOPHOLDER
Navn
Thomas Bodin
Stilling
Chefkonsulent / Programleder
Arbejdsplads
Københavns Professionshøjskole
Beskrivelse
Som chefkonsulent på Københavns Professionshøjskole har jeg ansvar for programledelsen af det nationale forsøg med teknologiforståelse i folkeskolens obligatoriske undervisning, der med en ny faglighed skal ruste elever til at deltage som aktive, kritiske og demokratiske borgere i et digitaliseret samfund, hvor teknologi spiller en stadigt større rolle.