- Hent link
- Andre apps
De yngste i skolen koder robotter - Ozobot! | |||||||||||
Indhold
|
Undervisningsforløb med udgangspunkt i problemstillinger fra bogen Lille Virgil, som skaber en narrativ ramme for undervisning i teknologiforståelse i indskolingen.
Den første kodning af de små spøjse ozobotter, som er meget motiverende for eleverne. På workshoppen afprøver du linjeprogrammering, hvor eleverne tegner deres koder med tusser, som robotten aflæser. Næste step er afprøvning af blokkodning af ozobotten på dit device, hvor robotten udfører din kommando med lys, lyd og bevægelse.
| ||||||||||
Målgruppe - elever
|
Fagkombinationer: matematik og naturfag med fokus på inkorporerede makeraktiviteter.
Undervisningsforløbet er afprøvet i 2.klasse, men kan anvendes i 1.-3. klasse.
Erfaringsgrundlag: helt nybegynder.
| ||||||||||
Målgruppe - undervisere
|
Workshoppen er relevant for undervisere i indskolingen, der er nysgerrige på at få flere makeraktiviteter og teknologiforståelse ind i undervisningen. Deltagere behøver ikke besidde nogen erfaring med kodning. Undervisning er gennemført uden, at eleverne havde erfaringer på forhånd.
| ||||||||||
Deltagere
|
20 personer
| ||||||||||
Teknologi og materiale
|
Medbring device, der har internetadgang eller kan tilkobles webstedet.
| ||||||||||
Referencer
|
Vi benytter ved blokprogrammering:
|
WORKSHOPHOLDER
| ||
Navn
|
Shannie Bang
| |
Stilling
|
Lærer
| |
Arbejdsplads
|
Langsøskolen
| |
Beskrivelse
|
Underviser i indskoling og mellemtrin i fagene matematik, N/T, HDS og idræt. Er FABLAB pioner i Silkeborg skoleåret 19-20.
|
- Hent link
- Andre apps