W1 - Designcirklen for "Dummies"



Designcirklen for “Dummies”

Indhold
Workshoppen giver et konkret bud på hvordan du kan introducere i gang med designcirklen til dine kollegaer og elever. Workshoppen er en blanding med samtale og praktisk arbejde. 
Vi skal have designet en kopholder og der er i opgaven fokus på hvor i designcirklen man befinder sig. 
Målgruppe - elever
Forløbet kan bruges til kollegaer samt til elever på mellemtrinnet eller udskolingen. Det handler om at holde fokus på designprocessen. 
Det er et forløb som både kan bruges til nybegyndere og let øvede, som skal holde fokus. 


Indskoling
Mellemtrin
Udskoling
Dagtilbud
Kollegaer

x
x

x
Målgruppe - undervisere
Undervisere der ønsker at arbejde med designcirklen. Du kan være nybegynder eller let øvede der ønsker et praktisk eksempel på arbejdet med designcirklen. 
Deltagere
20 personer
Teknologi og materiale
Deltagerne skal medbringe designcirklen, computer og evt micro:bit.
Deltagerne skal medbringe egen saks og blyant.


WORKSHOPHOLDER
Navn
Mogens Hansen
C:\Users\ykmoge\Desktop\profil (1).jpg
Stilling
Lærer/læringskoordinator
Arbejdsplads
Brændkjærskolen/pædagogisk center, Kolding
Beskrivelse
Jeg er uddannet folkeskolelærer og har en Master i undervisning i Naturfagsundervisning. Til daglig arbejder jeg på Brændkjærskolen og Pædagogisk center i Kolding. Jeg er matematikvejleder og matematik- og naturfagslærer på Brændkjærskolen. Jeg er medudvikler på skolens Fab-lab. På Pædagogisk center har jeg fokus på matematik og naturfag, samt teknologi og Lego Education. 


Navn
Lis Duus

Stilling
Lærer
Arbejdsplads
Brændkjærskolen, Kolding
Beskrivelse
Jeg er uddannet folkeskolelærer. Underviser i Håndværk og Design, Natur og teknolog og matematik. Jeg har tidligere undervist i Fysik/kemi.
Jeg fungerer som vejleder i Design og teknologiforståelse. Jeg medvirker i skolens Fab-lab team

Navn
Morten Hjuler Christensen
Stilling
Koordinerende PLC´er og lærer
Arbejdsplads
Brændkjærskolen, Kolding
Beskrivelse
Mit primære virke på Brændkjærskolen er som koordinerende PLC´er, jeg underviser dog også i matematik. Jeg er medudvikler på skolens FabLab, som vi i de sidste par år har været i gang med at stable på benene og forsøger at skabe indsigt i.