- Hent link
- Andre apps
Digilab, block programmering til robot hockey | |||||||||||
Indhold
|
Fra starten af skoleåret 19/20, har Funders skoles fritidsdel prøvet at nytænke hvordan man kan arbejde med digital dannelse i fritids regi.
I den forbindelse vil workshoppen starte med et oplæg omhandlende hvordan man går fra et ipad rum, til at arbejde med 3d print, små robotter, block programmering og spil med WR udstyr.
Workshoppen vil videre arbejde med et eksempel fra pædagogisk praksis. hvor der skal arbejdes med block programmering, som skal ende ud i en mini turnering i robot hockey spillet med M-bots.
| ||||||||||
Målgruppe - elever
|
Fritidsdel, 6-12 år.
| ||||||||||
Målgruppe - undervisere
|
Pædagogisk personale og ledere med interesse for arbejdet med digital dannelse og teknologiforståelse i fritids regi i forlængelse af skoledagen.
| ||||||||||
Deltagere
|
14 personer
| ||||||||||
Teknologi og materiale
|
WORKSHOPHOLDER
| ||
Navn
|
Lau Benjaminsen
| |
Stilling
|
Pædagog
| |
Arbejdsplads
|
Funder Kragelund skole og fritidsdelen Lærkehuset
| |
Beskrivelse
|
Jeg er fablab pioner i Silkeborg, og jeg er optaget af hvordan man kan arbejde med digital dannelse i fritids regi/SFO.
|
- Hent link
- Andre apps