- Hent link
- Andre apps
Fællesfagligt fokusområde i naturfag med Arduino | |||||||||||
Indhold
|
I vores workshop vil I få en intro til, hvordan vi har arbejdet med nedenstående forløb, samt selv prøve at bygge en CO2-sensor.
Forløb: I I forbindelse med det fællesfaglige fokusområde “bæredygtig energiforsyning” skal eleverne arbejde med følgende problemstilling:
I skal forholde jer til, hvordan man kan registrere energiomsætning - og derefter udvælge en parameter, I vil måle på. Hvordan vil I vha. en sensor måle denne parameter og dermed energiomsætning? Og hvordan kan I bruge jeres måling til at forklare/illustrere begrebet bæredygtig energi?
Eleverne skal selv vha. et Arduino-board og kodning inkorporere sensoren i et måleinstrument og gennem en tutorial gøre det muligt for andre elever at kopiere både måleinstrumentet og forsøgsdesignet.
Vi arbejder med designcirklen - og der vil i feltstudierne være faglige loops i forhold til energiomsætning i naturfagene.
| ||||||||||
Målgruppe - elever
|
Biologi, fysik/kemi, geografi og idræt på 8./ 9. årgang (faglige loops i forløbet)
| ||||||||||
Målgruppe - undervisere
|
Naturfagslærere i udskolingen.
| ||||||||||
Deltagere
|
20 personer
| ||||||||||
Teknologi og materiale
|
Computer med Arduino-software downloadet, se nedenstående link.
| ||||||||||
Referencer
|
Arduino software
|
WORKSHOPHOLDER
| ||
Navn
|
Cathrine Helk
| |
Stilling
|
Lærer (Biologi, dansk, engelsk)
| |
Arbejdsplads
|
Skægkærskolen
| |
Beskrivelse
|
Jeg er pt på pioner-uddannelsen i FabLab Silkeborg. Jeg har ikke tidligere brugt kodning i min undervisning, men er nu i gang med Scratch i dansk og Arduino i biologi.
|
WORKSHOPHOLDER
| ||
Navn
|
Tobias Bruhn-Lauritsen
| |
Stilling
|
Lærer (Science, matematik, idræt, FabLab)
| |
Arbejdsplads
|
Th Langs Skole
| |
Beskrivelse
|
Jeg er på pioner-uddannelsen i FabLab i Silkeborg. Jeg har været med til at opbygge og undervise i min skoles Fablab i 3 år.
|
- Hent link
- Andre apps