- Hent link
- Andre apps
Kodning i specialskolen | |||||||||||
Indhold
|
Det centrale tema for workshoppen er Robo wunderkind.
Vi vil dykke ned i hvordan Robo Wunderkind kan blive en medspiller i dit dansk eller matematik forløb som medskabende aktør. Vi forsøger at skabe motivation og ejerskab i fx eventyrfortællingen ved at give eleverne opgaver som fx at bygge en funktionel hest som kan transportere prinsen til sin prinsesse.
Med en legende og fortællende tilgang til kodning giver ROBO Wunderkind her nogle sjove og nye måder at fortolke og lære kodning på. Derudover er Robo Wunderkind kompatible med LEGO hvilket giver mulighed for kreative udfoldelser i byggeprocesserne og slut resultaterne.
Robo wunderkind er meget nem at differentiere sværhedsgraderne i, hvad enten det f kan være gennem leg, dansk, matematik eller natur/teknologi. Robo wunderkind har to styresystemer, et for det legende aspekt og et mere avanceret med flere kontrollerbare enheder.
| ||||||||||
Målgruppe - elever
|
Fag: Dansk, Matematik, Natur/teknologi
Mål: kodning, Årsag/virkning, eventyr
Klassetrin: dagtilbud, specialskole, indskoling
Eleverne behøver ingen erfaring med hverken ipad/device eller kodning.
| ||||||||||
Målgruppe - undervisere
|
Målgruppen er for undervisere og pædagoger der gerne vil prøve en ny måde at inddrage teknologi til sin undervisning.
Det er ikke nødvendigt at have nogen forudsætninger for deltagelse på denne workshop udover en nysgerrighed og interesse for teknologiske hjælpemidler til faglig undervisning.
| ||||||||||
Deltagere
|
20 personer
| ||||||||||
Teknologi og materiale
|
Målgruppen er for undervisere og pædagoger der gerne vil prøve en ny måde at inddrage teknologi til sin undervisning.
Det er ikke nødvendigt at have nogen forudsætninger for deltagelse på denne workshop udover en nysgerrighed og interesse for teknologiske hjælpemidler til faglig undervisning.
|
WORKSHOPHOLDER
| ||
Navn
|
Bjarne Stjernholm
| |
Stilling
|
FabLab pioner
| |
Arbejdsplads
|
Dybkær specialskole
| |
Beskrivelse
|
Til daglig er jeg under uddannelse som fablab pioner i Silkeborg kommune samt lærer på Dybkær specialskole i Silkeborg.
Jeg er meget interesseret i og optaget af hvordan man kan inddrage og udnytte elevernes motivation ved at give ejerskab og medbestemmelse i opgaver og udfordringer.
|
- Hent link
- Andre apps