- Hent link
- Andre apps
Skabende dansk | |||||||||||
Indhold
|
Vi arbejder med designtænkning og makeraktiviteter i forbindelse med litteraturarbejde på mellemtrinnet.
En tekst indeholder personer, og de har typisk nogle udfordringer. Dem finder vi og gør til designudfordringer, som eleverne skal lave løsninger og prototyper til.
Vi giver eksempler fra to forløb med henholdsvis en billedroman og en tegneserie, og I får derefter mulighed for at arbejde med en designudfordring med og uden digital fabrikation.
| ||||||||||
Målgruppe - elever
|
Vores eksempler er fra danskundervisning på mellemtrinnet. Men metoden kunne sagtens anvendes i andre fag og på andre klassetrin.
| ||||||||||
Målgruppe - undervisere
|
Workshoppen er for alle og kræver ingen forudsætninger.
| ||||||||||
Deltagere
|
30 personer
| ||||||||||
Referencer
|
WORKSHOPHOLDER
| ||
Navn
|
Michael Bank
| |
Stilling
|
Folkeskolelærer
| |
Arbejdsplads
|
Sejs Skole, Silkeborg
| |
Beskrivelse
|
Har undervist i 20 år.
Underviser i dansk på mellemtrinnet, håndværk/design og idræt.
Er i år på pionerforløb i Fablab Silkeborg.
|
Navn
|
Heidi Elmose Korsholm
| |
Stilling
|
Folkeskolelærer
| |
Arbejdsplads
|
Sejs Skole, Silkeborg
| |
Beskrivelse
|
Jeg er dansklærer for en 5.klasse og underviser derudover i HDS og billedkunst på mellemtrinnet og overbygningen. Jeg er i gang med FabLab-pioner forløbet i Silkeborg og er her særlig interesseret i at undersøge mulighederne for at tænke FabLab-aktiviteter ind i fagene.
|
- Hent link
- Andre apps