W2 - BeeBot i førskolen, indskoling og STU

WS#2 

BeeBot i førskolen, indskoling og STU

Indhold
Få en hands-on indsigt i BeeBot og mulighederne for at tænke praktisk
og kreativt med udvikling at udfordringer til elever i daginstitutioner,
indskoling eller i institutioner for børn med særlige behov. Og bliv
inspireret til egne projekter.
Teoretisk afsæt i Mitchel Resnick og ”Lifelong Kindergarten” og
Ole Sejer Iversen m.fl. ”Designtilgang til teknologiforståelse”
Workshoppen tager udgangspunkt i erfaringer med afholdelse af
BeeBot konkurrence for elever i CSV og STU.
Der kan drages direkte paralleller til brug af BeeBot og andre simple
robotter i daginstitution eller indskolingen.
Målgruppe - elever
Workshoppen kan være relevant for:
  • Daginstitutioner, børnehaveklasser
  • Specialskoler og specialundervisning samt almen indskoling
  • Eleverne forudsættes ikke at kende til hverken robotter eller kode
Workshoppen inspirerer til at tænke i længere varende projektperioder,
hvor kodningen af robotterne blot er en lille del. Opgavedesignet samt
mulighederne for hands-on fabrikation (både analogt og digitalt) er en
lige så stor og bærende del af forløbet som kodningen.
Indskoling
Mellemtrin
Udskoling
Dagtilbud
Andet/hvad
X


X
X
STU
Målgruppe - undervisere
Lyst og gåpåmod til at arbejde kreativt og ideskabende med
udgangspunkt til kodning. Der skal både kodes men også klippes,
limes og tegnes. 
Deltagere
15-20


WORKSHOPHOLDER
Navn
Thomas Kramer
Stilling
Digital læringskonsulent & LabLeder
Arbejdsplads
Pædagogisk Center Kolding
Beskrivelse
Har de sidst 5 år arbejdet på Pædagogisk Center som digital læringskonsulent.
Foruden arbejdet med elever Centrets Pædagogiske innovationslaboratorie,
arbejder Thomas også med kommunens digitale værktøjskasse indeholdende
MeeBook, Aula, Skoletube og Office365